joi, 10 aprilie 2014

Diletantul, un brand românesc

Scriu astăzi despre diletanți, pentru că am întâlnit câteva specimene în ultima perioadă care îmi provoacă o profundă curiozitate de analiză a condiției umane. Diletantul este forma fără fond. Omul care mie îmi spune că am o gândire kafkiană în condițiile în care el nu știe cine a fost Franz Kafka, nu știe care sunt operele pe care le-a scris, ce tematici a abordat în ele, și cu atât mai mult care sunt caracteristicile stilului kafkian. După judecata de valoare primită, întreb, ca orice muritor de rând, dacă știe cine a fost Franz Kafka. Pauză. Probabil i-am cerut prea mult. Diagnosticul pe care l-am apreciat instant: "aflare în treabă".

Diletanți sunt peste tot, în stânga și-n dreapta. De multe ori sunt înzestrați cu o aroganță profundă care, din punctul meu de vedere nu demonstrează decât... gradul de prostie. De fapt, dacă stau mai bine și mă gândesc, cred că cele două sunt direct proporționale. Diletanților le lipsește baza, temelia, fundamentul bagajului informațional de care dispun, sar etape în evoluția lor. De obicei sunt cei care se trezesc în vârf fără a fi parcurs tot traseul, merg pe scurtături. Superficialitate dusă la extrem. Gentelmenii îmbrăcați în pijamale. Nu, mulțumesc! Astfel de branduri mă lasă rece. Nemuritoare și rece.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu